Consumentenrecht
Als u iets in de winkel koopt of online bestelt in een webshop, dan wordt u beschermd door de regels die vallen onder de consumentenkoop. Helaas kan het weleens gebeuren dat u opgelicht wordt of benadert wordt met agressieve verkoopmethodes. Om dit soort situaties tegen te gaan heeft de regering een aantal consumentenzaken vastgelegd. Als deze zaken toch geschonden worden, dan kan u gebruik maken van juridisch advies consumentenzaken. U valt officieel onder de rechten van consumentenkoop als u iets koopt bij een verkoper bijvoorbeeld in een winkel of webshop. Als er iets fout gaat na de aanschaf, dan heeft u als consument bepaalde rechten. Wij kunnen u helpen om verhaal te halen bij de verkoper.
Garantie op uw aankoop
Eén van de problemen waar een consument al snel tegen aanloopt is de garantie op een product. Vaak heeft u nog garantie, maar wordt u niet naar wens geholpen. Als een product binnen de garantieperiode kapot gaat, dan heeft u recht op een gratis reparatie of een nieuw gratis product. Helaas gebeurt het weleens dat een bedrijf hier onderuit probeert te komen. U heeft bijvoorbeeld bepaalde voorwaarden geschonden of het garantietermijn blijkt korter te zijn dan wettelijk toegestaan. Als het product buiten uw schuld kapot gegaan is, dan heeft u toch nog rechten. Ondanks dat het garantietermijn volgens het bedrijf verlopen is. Met juridisch advies consumentenzaken kunt u professioneel verhaal halen en als nog uw garantie krijgen waar u recht op heeft.
Algemene voorwaarden bij een webshop of bedrijf
Als u online of op afstand gaat shoppen, dan krijgt u al snel te maken met algemene voorwaarden. Vaak leest u de voorwaarden niet eens en klikt u direct op akkoord. Als u vervolgens tegen problemen aanloopt, dan blijkt ineens dat het in de algemene voorwaarden stond. U bent hiermee akkoord gegaan dus u heeft geen rechten. Als juridisch adviseur kan ik u melden dat u misschien meer rechten heeft dan u denkt. Als de algemene voorwaarden in strijd met de wet consumentenkoop is, dan zijn ze niet geldig. U kunt zo alsnog aanspraak maken op bijvoorbeeld de mogelijkheid om uw product te retourneren.
Oplichting en fraude op het internet
Helaas zijn er diverse fraude webshops die bekend staan om hun oplichting of agressieve verkoopmethodes. U heeft soms een contract getekend, waar u meerdere maanden aan vast zit. Het is slim om zo snel mogelijk contact op te nemen voor juridisch advies consumentenzaken. U wordt direct door een expert geholpen om agressieve verkoop tegen te gaan.
Stilzwijgend verlengen van uw abonnement
Sinds een aantal jaren is gelukkig de regelgeving rondom het stilzwijgend verlengen van uw abonnement verandert. Vroeger mocht een bedrijf uw abonnement stilzwijgend met opnieuw een jaar verlengen. Tegenwoordig mag dit alleen nog maar met een maand. U kunt dus iedere maand uw abonnement opzeggen. Zorg er wel voor dat u een bewijs van opzegging heeft. Met juridisch advies consumentenzaken kunt u geholpen worden om definitief uw abonnement op te zeggen.
Schakel ons in bij een wanprestatie
Een koper is verplicht om een degelijke dienst of product aan te bieden. Als dit niet gebeurd dan heeft u te maken met een wanprestatie. Gelukkig kunt u een juridisch adviseur inschakelen om wanprestatie direct aan te pakken. U kunt zo een schadevergoeding eisen of een koopcontract ontbinden. Een juridisch conflict is zo snel opgelost en u krijgt zo precies waar u als consument recht op heeft. Neem direct contact op om uw conflict op te lossen!